از شبکه های اجتماعیفیسبوک

سلسله ی وصایای پیامبر صلی الله وعلیه وآله واصحابه وسلم

﴿بـخش صــدو چهل و یکم﴾:
????۱- از جمله علامات قیامت این است که مردم در ساختن مساجد مباهات و فخر فروشی می‌کنند ﴿ سنن النسائی﴾
تشریح حدیث:
???? یکی از علامات آخر زمان که از نزدیکی و قُرب قیامت به مؤمنان خبر میدهد، انسانهائی پیدا میشوند که مساجد را بنأ میکنند، اما نه برای رضای الله تعالی، و برای دعوتِ خالصانه ی مردم، از گروه ها و مذاهب مختلف، برای ادای نماز، 
بلکه در ساختن مسجد بر مردم فخر فروشی و مباهات میکنند.
مسلمان، در اعمار مسجد از دل و جان میکوشد تا مردم، گروه گروه، از مسجد استفاده برند ، و جهت تنویر اذهان، فراگرفتن علوم دینی، رفع مشکلات ملت، غمخواری و مساعدت با بیچارگان، غمدیدگان، مصیبت زدگان و اقشار مختلف مردم، رسانیدن کلمه ی حق به همه، چی مسلمان و چی غیر مسلمان، درب های مسجد را بروی خلق باز میماند.
???? مساجد، خانه های مقدسی در روی زمین اند که مالک آن، صرف الله سبحانه و تعالی است وبس،
???? متأسفانه، این نشانه ی قیامت به وضاحت در شخصیت های مختلف پدیدار شده، مساجد را بنام های فرد خاصی یاد میکنند!
???? اگر هدف، رضای الله سبحانه وتعالی است، در صدر اسلام، در میان صحابه ی کرام نام های بت شکنی داریم که ده ها هزار فرشتگان آسمانِ برای تشیع جنازه ی شان به زمین نزول کرده اند، راد مردانی را تاریخ اسلام در بطن خویش جا داده است که با گذاشتن اسم ایشان بالای مساجد، زمین و آسمان بر آنها فخر میکنند،
????نه نام ها، اسمأ و اشخاصی که زمین از گذاشتن قدم های آنها بر سطحش بیزار است، و آسمان از دادنِ هوا و آکسیجن به دماغ های شان، نادم است.
???? مسلمان هر کار خیرش برای رضای الله سبحانه وتعالی است وبس!
????۲- در این امت فرورفتن در زمین و زلزله و سنگباران و مسخ (تغییر چهره ی انسان به حیوان) رخ خواهد داد و آن هنگامی خواهد بود که مردم مشروب بنوشند و زنان خواننده برایشان بخوانند و بر آلات موسیقی بنوازند. التِّرْمِذِي (۲۲۱۲)
تشریح حدیث:
???? از نشانه های دیگر آخر زمان ازدیاد زلزله ها و فرورفتگی ها در زمین است. الله سبحانه وتعالی این علامات را برای هشداری و تنبیه ی بندگانش، ظاهر میکند تا در اعمال خویش نیک بنگرند، و توبه کنند. 
???? این فرورفتن زمین بشکل هولناک و زلزله های وحشتناک زمانی صورت میگیرد که گناهان کبیره مانند شرابخواری، زنا، غیبت، دروغ و امثالهم میان مردم عام شود، 
پسر از پدر شرم و حیا نکند، و حیأ از چشمان دختران جوان بپرد، که متأسفانه این گناهان در جامعه خیلی زیاد شده، و اگر مردم به همین منوال به این گناهان شان ادامه دهند، آن وقت هشدار نه، بلکه وقوع حوادث مهیبی تحقق خواهد یافت.
???? از دلایل دیگری که باعث زلزله ها و فرورفتگی های زمین میشود، گرایش اکثریت در جامعه به موسیقی است. 
هرگاه تعداد زیادی از دختران و زنان به موسیقی رو آورند و آوازخوان شوند، و مردان نیز با قدح های شراب محافل ساز و رقص و موسیقی را با آوازخوانی زنان و دختران براه اندازند، علایم بزرگ قیامت، یکی بعد دیگری، در فاصله ی خیلی نزدیک بهم ظاهر میشود.
???? امروز شاهد، این همه هستیم، و پیشگوئی های حضرت رسول کریم صلی الله وعلیه وسلم، دارد آهسته آهسته تحقق می یابد.
تعداد زنانِ آواز خوان روبه افزایش است، و در بعضی حالات شوهرانِ بی غیرت و دیوث شان، با آنها یکجا به آواز خوانی و رقص و پایکوبی میپردازند. 
???? در بخش اخیر حدیث به مسخ شدن چهره های انسانها اشاره شده است.
این نشانه نیز در این اواخر در شهر ها و روستا های مختلف بوقوع پیوسته است.
???? بدنیا آمدن نوزادانِ یک چشمه در جامعه ی ما، و جوامع مختلف،
???? تغییر قیافه و مسخ شدنِ جوانان در آسترالیا با استفاده از مخداراتی که بنام (ICE) یاد میشود، و بشکل کریستال های ﴿ یخ﴾ ات، و با استفاده ی آن، شخص قدرت کاذب پیدا کرده، به تجاوز جنسی، و صد ها فعلِ بد و منفورِ دیگر میپردازد، وزارت داخله، پولیس و جامعه ی آسترالیا را خیلی متشوش ساخته است، که خواننده ی محترم میتواند در مورد تحقیق کند.
???? الله سبحانه و تعالی در قرآن گناهان را سبب شرّ و فساد عنوان کرده و گفته است: 
???? ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ (روم ۴۱)
????«تباهی و خرابی در خشکی و دریا به سبب کارهایی پدیدار گشته که مردم انجام می‌دهند».
???? أَوَلَمَّا أَصَابَتْکُمْ مُصِیبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَیْهَا قُلْتُمْ أَنَّی هَذَا قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِکُمْ (آل عمران:165)
????«آیا هنگامی‌که مصیبتی به شما وارد شد (می‌گویید) این مصیبت از کجاست؟ حال آن‌که (در جنگ بدر) دو برابر آن (فتح و پیروزی) کسب کرده‌اید. بگو این مصیبت (کشتار و شکست) از ناحیه‌ی خودتان است- نتیجه‌ی مخالفت با رهنمودهای رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ است- ».
???? گاهی الله تعالی چنین مقرر می فرماید تا بندگان عاصی را در دنیا عذاب دهد، وزلزله یکی از این عذابها است.
???? و کسانیکه در بین کشته شدگان قرار گرفته در حالیکه مومن و موحد بوده اند، بنا بر حکمت الهی عمر آنها تمام شده و وضعیت آنها در قیامت متفاوت خواهد بود.
الله تعالی می فرماید:
????« أَفَأَمِنتُمْ أَن یَخْسِفَ بِکُمْ جَانِبَ الْبَرِّ أَوْ یُرْسِلَ عَلَیْکُمْ حَاصِبًا ثُمَّ لاَ تَجِدُواْ لَکُمْ وَکِیلاً»(اسرا ۶۸)
????آیا از این ایمن هستید که در خشکی (با یک زلزله شدید) شما را در زمین فرو ببرد، یا طوفانی از سنگریزه بر شما بفرستد (و در آن مدفونتان کند)، سپس حافظ (و یاوری) برای خود نیابید؟!
????«فَکَذَّبُوهُ فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِی دَارِهِمْ جَاثِمِینَ»(عنکبوت ۳۷)
????(ولی) آنها او را تکذیب کردند، و به این سبب زلزله آنان را فراگرفت، و بامدادان در خانههای خود به رو در افتاده و مرده بودند!
????۳- شما را به مهدی مژده می‌دهم در زمانی که مردم با هم اختلاف دارند و زلزله‌های زیادی روی می‌دهد مهدی مبعوث می‌شود. 
???? او زمین را به جای ظلم و ستم پر ازعدل و داد می‌کند. ساکنان آسمان و زمین از (عملکرد) او راضی هستند و اموال را بطور درست وعادلانه بین مردم تقسیم می‌کند» 
مردی گفت معنی صحاحاً چیست؟ 
???? پیامبر صلی الله وعلیه وسلم فرمودند: «تقسیم عادلانه» (مسند أحمد بن حنبل ۱۱۰۹۹) 
????عزیزانِ گرانقدر:
???? لطفاً این وصایای گرانبهای حضرت رسول کریم صلی الله وعلیه وسلم را بخوانید، بدانید، عمل کنید و بدیگران رسانید تا ان شأ الله اجر دنیوی واخروی نصیب تان گردد.
جزاک الله وخیراً!
ا.ج.ع
ادامـــه دارد….
جمعۃ المبارک هفدهمِ محرم الحرام ۱۴۳۷
۳۰ اکتوبر ۲۰۱۵
منبع: صفحه فيسبوك آيا ميدانستيد
???? نوت: متن احادیث به عربی:
۱- مِنْ أَشْرَاطِ السَّاعَةِ أَنْ یَتَبَاهَی النَّاسُ فِی الْمَسَاجِدِ ﴿ سنن النسائی﴾

۲- لیکونن فی هذه الأمة خسف، و قذف، و مسخ، و ذلک إذا شربوا الخمور، و اتخذوا القینات، و ضربوا بالمعازف. (التِّرْمِذِي ۲۲۱۲)

۳- «أبشرکم بالمهدی یبعث علی اختلاف من الناس و زلازل، فیملأ الأرض قسطا وعدلا کما ملئت جوراً و ظلماً یرضی عنه ساکن السماء وساکن الأرض یقسم المال صحاحاً». (مسند أحمد بن حنبل ۱۱۰۹۹)

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید