کتابخانهکتب حدیث و سنت

ترجمه فارسی مختصر صحیح البخاری

مختصر صحیح البخاری فارسی

ترجمه فارسی کتاب «التجرید للجامع الصحیح» است که خلاصة صحیح بخاری است. صحیح بخاری یکی از مهم‌ترین کتب حدیثی جهان اسلام و بنابر عقیده جمهور مسلمانان، صحیح‌ترین کتاب بعد از قرآن کریم است. امام بخاری آن را در مدت 16 سال و گزینش از میان ششصد هزار حدیثِ محفوظش به رشته تحریر درآورده است. این اثر گرانبها مشتمل بر روایات نقل‌شده از رسول گرامی اسلام در مورد احکام فقهی و مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسلمین و آداب اسلامی است. مؤلف اثر حاضر، که خود از علمای به نام و محدثین سرشناس یمن در قرن نهم هجری است، با هدف گزینش و خلاصه کردن کتاب امام بخاری، برخی از مهم‌ترین روایاتِ صحیح را انتخاب کرده تا یار و قرین و همواره در دسترس مسلمانان خداجو و حقیقت دوست باشد. کتاب با مقدمه مفصلِ صد صفحه‌ایِ مترجم آغاز می‌شود که در آن، زندگینامه و آثار و احوال امام بخاری را به طور مشروح بیان کرده و فضایل اخلاقی و علمیِ امام را برمی‌شمارد. ادامه این اثر، ترجمه احادیث نبوی است که در باب‌های گوناگون و ذیل 88 فصل کتاب در اختیار خواننده قرار می‌گیرد.

دانلود کتاب

 

منبع: کتابخانه عقیده

 

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

یک دیدگاه

  1. سلام ورحمت خدا برپیروان هدایت!!
    بنده باتشکر اززحمات تان درراه نشر دین . میخواهم چند نکته خیلی مهم را خدمت تان بعرض برسانم .
    وقتی میخواهم یکی ازاحادیث بخاری رااز طریق گوگل پیدا کنم باب وشماره حدیث راوارد میکنم اما حدیث وجود ندارد . باید بخاری ومسلم را حدیث به حدیث ترجمه کرده وازطریق گوگل دردسترس مسلمانان قرار بدهید .
    دوم اینکه اگر بخواهم آیتی از آیات قرآن را ازطریق گوگل پیدا کنم . همه ترجمه وتفسیرهای اهل تشیع وجود دارد اما از ترجمه وتفسیر اهل سنت وجود ندارد . ازاینکه به ترجمه وتفسیر اهل تشیع نمیتوانم اعتماد کنم مجبور میشوم که یکی ازتفاسیر کامل را با بسیار زحمت ورق زده تا آیت مورد نظرم را پیدا کنم . لطفآ دراین خصوص هم توجه جدی نمائید چون برای ما خیلی مهم است .
    باعرض حرمت .(هدایت یافته)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید