اسلام

حرمت و منزلت خون مسلمان نزد الله متعال

رسول‌ اكرم‌ صلی الله علیه وسلم در حالی که‌ طواف‌ به‌ كعبه‌ می کردند فرمودند:

«اي‌ كعبه‌! چقدر پاك ‌هستي‌ و چقدر بويت‌ پاكيزه‌ و معطر است‌، چقدر با عظمت‌ هستي‌ و ‌چقدر حرمت‌ و احترامت بزرگ‌ است،‌ اما سوگند به‌ ذاتي‌ كه‌ جان‌ محمد در دست‌ اوست‌، همانا حرمت‌ مؤمن‌ نزد الله متعال‌ از حرمت‌ و احترام‌ تو بزرگتر است‌؛ [حرمت‌] مال‌ وي‌ و [حرمت‌] خون‌ وي‌ و اين‌كه‌ در حق‌ وي‌ جز گمان خير برده‌ نشود».

 

به روایت ابن ماجه (3932) با تصحیح الباني در صحيح الترغيب (2441).

 

همچنان می فرمایند:

«از بین رفتن دنیا نزد الله آسان‌تر است از کشتن انسانی مسلمان».

سنن ترمذی (3987)

همچنان می فرمایند:

«اگر تمام ساکنان آسمان و زمین در کشتن مؤمنی شرکت کنند، الله متعال همه آنها را در آتش (جهنم) می‌اندازد».
سنن ترمذی (1398)

الله متعال شخص انتحاری، بسیج کننده، تأیید کننده، فتوا دهنده و تمویل کنندۀ اینگونه عملیات ناجوانمردانه را با قابیل حشر کند، و حالتی را که بر خانواده های مردم مسلمان آورده اند و آنها را در غم عزیزان شان نشانده اند؛ الله تعالی همچنین حالت را بالای خودشان و خانواده های خودشان نیز بیاورد. آمین

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید