فیسبوک

عاشورا روزه است نه خود زني

مادامي كه به موضوع عاشورا و مسائل آن پرداخته ايم لازم است بگوئيم كه: اهل سنت بزرگداشت روز عاشورا را در روزه مي بينند نه در خود زني و سينه زدن و یخن دريدن.

ولی شيعيان در روز عاشورا ماتم و سوگواري اعلان مي كنند، و لباس سياه مي پوشند و اظهار غم و اندوه مي نمايند، در مناطق شيعه نشين مغازه ها بسته مي شود، و مردم به خيابان ها مي آيند و خود را با زدن قمه و زنجير زخمي مي كنند و گريه و ناله و فرياد سر مي دهند و با نوحه خواني و با نثار كلمات زشت و لعن و نفرين گويا از قاتلين حسين رضی الله عنه انتقام مي گيرند!! خلاصه در اين روز اعمالي صورت مي گيرد كه با عقل سليم موافق نيست و بدعت هايي كه مخالف شرع است و با روح و تعاليم اسلام سازگاري ندارد. این در حالیکه در مصادر شیعه از پیغمبر صلی الله علیه و سلم و امامان اهل بیت فرمایشاتی هست که از همچو اعمال منع نموده اند. مثلا در الفاظ رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم كه بهتر از آن نمي توان يافت اين گونه وارد شده است: «دو صدا ملعون است و الله تعالی آن دو صدا را خوش ندارد يكي داد و فرياد در هنگام مصيبت، و ديگري صداي نغمه. يعني: نوحه كردن و موسيقي». بحارالأنوار 82/10.

و در كتاب جلاء العيون از ملا باقر مجلسي قول حسين بن علي رضي الله عنهما چنين آمده است که به خواهر خود توصیه می کند: «اي خواهر! اگر باشميشر ظالمان كشته شدم و از اين دنيا رحلت كردم پس گريبانت را پاره مكن، و رويت را مخراش، و موهايت را نكش و فغان و ناله مكن».

الله متعال و پيامبربزرگوارما صلي الله عليه وآله وسلم به ما نفرموده اند كه بر مرگ پيامبران پيشين ماتم و سوگواري نمائيم، پس چطور بر مرگ كسانيكه مرتبة آنها پائين تر از انبيا است سوگواري مي نماييم؟! نه از پيامبر گرامي مان صلي الله عليه وآله وسلم نقل شده و نه از مسلمانان صدر اسلام كه آنها بر مصيبتي ماتم و عزا گرفته باشند.

شهادت حسين رصی الله عنه هر مسلماني را غمگين و ناراحت مي كند زيرا ايشان نوة عزيز پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و از سرداران بزرگ اسلام و از علماي صحابة كرام بود، وي مرد عابد، شجاع و سخاوتمندي بود، ولي بايد پذيرفت آنچه را كه شيعه در روز عاشورا بخاطر شهادتش انجام مي دهند نامشروع است، و اكثر اين كارها ساختگي است و جنبة نمايشي و سیاسی دارد و الا پدر ايشان علي رضی الله عنه افضل و بهتر از او بود، چرا براي شهادت او ماتم نمي كنند؟!

همچنين خلفای ثلاثه در نزد اهل سنت از علي بهتر اند ولي در روز شهادت و وفات شان كسي عزاداري نمي كند. از همه برتر خود پيامبرگرامي اسلام صلي الله عليه وآله وسلم كه سردار جهانيان در دنيا و آخرت است الله تعالی روحش را مانند سائر انبياعليهم السلام قبض كرد ولي هيچكس براي ايشان عزاداري نكرد. قابل یاد آوریست که شهادت حسین رضي الله عنه در روز در دهم محرم حادثۀ اتفاقی بود و به عاشورا هیچ ربطی ندارد.

قریب الله مطیع

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید