جامعه

زمانیکه مسلمانان را از دین شان منحرف کنند و اکثریت مردم به دین ستیزی بپردازند

عوامل هفتگانه ی نابودی یک ملت-بخش سوم

زمانیکه مسلمانان را از دین شان منحرف کنند و اکثریت مردم به دین ستیزی بپردازند

﴿بخش سوم﴾:

عامل سومِ زوال و نابودی:

۳- ﴿زمانیکه مسلمانان را از دین شان منحرف کنند و اکثریت مردم به دین ستیزی بپردازند﴾!

یکی از عوامل دیگر نابودی یک ملت، دین ستیزی، دین گریزی، استهزأ و نیشخند کردن دین توسط رعیت است.

بی پروایی دینی و ناهنجاری های اجتماعی امت را از هم جدا می کند و وحدت اسلامی را زیر سئوال می برد.

انحراف دینی پایان ناخوشایندی دارد، کسانی که یاد الله سبحانه و تعالی را فراموش می‌کنند دچار مسئولیت‌گریزی می‌شوند و اینها را عذاب سختی فرا میگیرد.

هرگاه یک جریان استکباری غاصب دست دراز کند و ما نیز آن دست را بگیریم دیگر خدا نداریم و با خداوند متعال مرتبط نیستیم.

چرا مسلمان سوره ی کهف را هر جمعه بایستی بخواند و در آن تدبر و،تفکر کند، دلیلش چیست؟

در این سوره، قرآن، علتِ نجاتِ اصحاب کهف و آرامشی که بر آنها رخ داد، دوری از انحراف دینی، پایداری به یکتا پرستی، عقیده ی راسخ به وحدانیت الله تعالی، و تقوای الهی آنها میداند:

وَإِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْكَهْفِ يَنشُرْ لَكُمْ رَبُّكُم مِّن رَّحْمَتِهِ وَيُهَيِّئْ لَكُم مِّنْ أَمْرِكُم مِّرْفَقًا(کهف ۱۶)

و (به آنها گفتیم:) هنگامی که از آنان و آنچه جز خدا می‌پرستند کناره‌گیری کردید، به غار پناه برید؛ که پروردگارتان (سایه) رحمتش را بر شما می‌گستراند؛ و در این امر، آرامشی برای شما فراهم می‌سازد!

سایه ی رحمت الهی صرف بر کسانی می افتد که از بر دین شان استوار بمانند، در مقابل استکبار و طاغوت بایستند، افرادی را که در زیر پرچم دشمن است را شناسایی و در مقابل آنها قد علم کنند.

مسئولیت‌پذیری در برابر دین این است که از حریم دین در بزنگاه‌ها دفاع کنیم و اجازه ندهیم خط انحرافی در دین به‌ وجود بیاید، اجازه ندهیم سلیقه‌ها، حاکم بر دین‌داری و دین‌باوری مردم شود.

 

انسان‌هایی که مسئولیت‌پذیر هستند، انسان‌های ارزشمندی هستند. انسان‌های مسئولیت‌پذیر در مقابل مؤمنان فروتن و در برابر جبهه ی کفر و استکبار واداده نیستند.

 

انسان‌های مسئولیت‌گریز دچار بحران هویت و شخصیت هستند و چون خالق شان را فراموش می‌کنند باعث می‌شود دچار خودفراموشی شوند.

 

اینها مأمور اجرای منویات دیگران می‌شوند کورکورانه وارد صحنه شده‌اند و بی‌هدف مردم را کشتند و می‌کشند و مورد آماج گلوله قرار می‌دهند.

 

دانلود رایگان اپلیکیشن مفلحون

مسئولیت‌گریز تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرند، به‌جای اینکه تحت ولایت الله سبحانه و تعالی قرار بگیرند.

 

کسانی که یاد الله سبحانه و تعالی را فراموش کرده‌اند و غرق در مادیات شده‌اند، تحت تأثیر فضاهای دیگر قرار گرفته‌اند، اینها تحت ولایت شیطان هستند.

 

انحراف دینی و دین ستیزی پدیده ایست که با محیط زیست ارتباط مستقیم دارد، و به هر پیمانه ای که اطرافیان در یک جامعه دین گریز باشند، به همان منوال بالای افراد دیگر تأثیر بسزائی دارد.

 

دشمن با معرفی برخی عناصر ضعیف، نادان و بی اندیشه در پی این است تا نفوذ علماء در جامعه را از بین ببرد.

 

اسنادی که بمن رسیده است نشاندهنده ی این حقیقت است که اهریمن با استفاده از منافقین و سکولارانِ قسم خورده ی شان که دراین اواخر، از اطریش،آلمان، هالند، بلجیم و شهر گلاسگوی انگلستان در صفوف احزاب و گروه های اسبق مجاهدین، الاالخصوص در پهلوی حزب اسلامی آقای حکمتیار فعالیت دارند، سرمایه‌گذاری بزرگی را روی نسل جوانِ امت اسلامی منسجم کرده اند، تا اینها را با فرهنگ غربی آشنا کنند و هویت دین را از آنها بگیرند، دین‌زدایی کنند و بحران ایجاد کنند.

 

متحیرم، و نمیدانم که بانی این حزب چرا این مهم را جدی نگرفته اند و قبل از هر امر دیگری، تفتیش و پاک سازی روح، تن و بدن را که اهم ترین وجیبه ی انسان مسلمان است، در الویت ها قرار نداده اند.

 

این مقال هُشدار بزرگی به این افراد است تا قبل از نشر اسمای ایشان، و جهانی ساختنِ هویت اصیل شان، توبه آورند، و دست از ایجادِ هرج و مرج بکشند. الله تعالی بخشاینده ی مهربان و ستار است، و ما نیز تا نوشتار بعدی،سترِ هویت میکنیم. اینها این حقیقت را نیز بایستی بدانند که این مضامین، روزانه به ۱.۲ میلیون خواننده میرسد.

 

تعداد زیادی از مردم که از نظر تفکر عقلانی ضعیف هستند و نمی توانند مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کنند و علل واقعی رویدادها را تشخیص دهند این نا به سامانی هارابه دلیل دخالت دینداران دروقوع آن ها به حساب مکتب  و دین می گذارند و چنین می پندارند که  اعتقادات دینی موجب پیدایش اینگونه اوضاع واحوال نامطلوب شده است از این روی از دین ومذاهب بیزار می شوند.

 

منافقین، اوهام و شبهاتی را در اذهان مردم در جامعه، خصوصاً جوانان ایجاد میکنند، و اکثریتِ غافل، ضعف نیروی تفکر واستدلال قدرت بر دفع آنها را ندارند وکما بیش تحت تأثیر آنها قرار می گیرند و دست کم موجب تشویش و اضطراب ذهن  و مانع از حصول اطمینان و یقین می گردد.

 

تهدید دیگر ایجاد کلیساهای پنهانی خانگی در کابل و دیگر شهر ها است. کلیسا های خانگی، منازلی هستند که افراد تازه مسیحی شده که نمی توانند در کلیساهای رسمی حاضر شوند، به آنجا می روند و تحت نظر کشیش ها، که بعضی ایشان افغانها و ایرانی ها هستند،به عبادات دین جدید خود می پردازند.

 

در حین حال، آنچه الله تعالی را بی نهایت ناراض میسازد این است که، در یک مملکت مسلمان، برای نماز در مساجد، تعداد نمازگزاران به حدِ اقل می رسند، درحالیکه نماز اولین فرض اسلام است وفلاح و رستگاری فقط در نمازاست.

 

متاسفانه موقع نماز صبح ۹۰ درصد در خواب غفلت بسر می برند و موذن ندأ سر می دهد ( بیائید بطرف نماز؛ بیائید بطرف رستگاری) اجابت کنندگان رستگاری اندک هستند، اما اگر میگفتند شیرینی وشربت و دالر تقسیم می شود،اکثراً حاضر می شدند.

 

دنیا خانه ی رشد است. در جای رشد نباید دنبال استراحت بگردیم. پادگانِ محل جست و خیز است و نباید در آنجا دنبال متکای پَر و تُشَک گشت. ما دنیا را کج می فهمیم. فکر می کنیم که دنیا عشرتکده است و محل خوشی است و …

 

الله سبحانه و تعالی می تواند همه ی اطفال را محمد بن موسی خوارزمی خلق کند ولی حکیمانه این است که بچه خودش زحمت بکشد و خوارزمی بشود. الله سبحانه و تعالی می تواند بدون کشاورزی، به درختان میوه بدهد ولی حکمتِ او تعالی این است که میوه از مسیر تلاش بدست بیاید.

 

عزیزان و سرورانِ من!

 

عقاید، دیدگاه ها و نگاه ها باید درست بشود تا ما آخرت را بفهمیم.

 

مومن ایمانش را قربانی مشکلات نمیکند، همچنانکه یاران رسول کریم صلی الله علیه وسلم در سخت ترین شرایط زندگی هیچ ضعفی در ایمان شان وارد نشد.

 

انسان‌ها اساساً یا مسئولیت‌پذیرند و یا مسئولیت‌گریز و بی‌تفاوت هستند. دایره ی مسئولیت‌پذیری انسان دایره گسترده‌ای است و انسان‌ها در برابر الله سبحانه و تعالی مسئولند، در برابر پیامبران الهی مسئولند، در برابر پیشوایان دین مسئولند، در برابر دین مسئولند و همچنین انسان‌ها در برابر حاکمیت، خانواده و جامعه مسئولند.

 

هرگاه، این همه بی مسئولیتی ها از حد بگذرد، و مردم پروا نکنند، دیگر این ملت را نمیتوان امت نامید، پس اینها منتظر وراونه شدن و نابودی خویشتن باشند، چون از خالق شان رو گشتاندند، پس او تعالی نیز از آنها رو میگرداند، و این گفتار رسول کریم صلی الله علیه و آله و اصحابه وسلم است.

 

مطالعه ی بخش چهارم این مضمون بی نهایت مهم را، ان شأ الله فجر فردا از این صفحه فراموش نکنید.

 

و در اخیر:

 

نظر به پالیسی اخیر فیسبوک، مضامین را صرف به ده در صد اعضای صفحه نشر میکنند، لطفاً در کانال تلگرام صفحه را عضو شوید و مطالب را بدون وقفه همه روزه، از این صفحه دریافت و مطالعه کنید.

 

آدرس کانال تلگرام:

https://t.me/ayamey

https://t.me/almoflihun

عزیزان گرانقدر!

 

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

 

جزاکم الله خیراً!

 

نمایش بیشتر

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید