اسلاممسائل روز

چگونه سرزمین فلسطین به آغوش امت باز میگردد ؟؟؟!!!

آنچه که من به آن اعتقاد دارم (البته علم کامل نزد الله متعال میباشد) این است که عرب در باز گرداندن خاک فلسطین نمیتواند با نام عربیت (و پان عربیسم) پیروز شود. بازگرداندن فلسطین ممکن نیست مگر با نام اسلام و جمع شدن به دور آن، همانطور که پیامبر صلی الله علیه و سلم و یاران باوفایش بر آن استوار بودند ؛ الله متعال میفرماید:

إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۖ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ

[الأعراف: ١٢٨ ]

«همانا زمین از آن الله است، به هرکس از بندگانش که بخواهد آن را به میراث می دهد (ومی بخشد) وعاقبت (نیک) از آن پرهیزگاران است.»

زحمت های اعراب مهم نیست ، و مهم نیست که با صحبت ها و اقوالشان و استدلالاتشان دنیا را پر کنند؛ آنان پیروز نخواهند شد، تا زمانی که با نام دین اسلام قدم بر اخراج یهود از زمین فلسطین بردارند، و قبل از آن دین اسلام را در نفس های خودشان تطبیق ندهند؛ اگر چنین کردند پس آنچه رسول الله صلی الله علیه و سلم خبرش را داده اند بر ایشان متحقق میگردد: «قیامت برپا نمیشود مادامی که مسلمانان با یهود به جنگ و قتال بپردازند، مسلمانان یهودیان را میکشند و با آن ها میجنگند تا وقتی که یهودیان پشت سنگ ها و درختان مخفی میشوند؛ پس درخت یا سنگ میگوید: ای مسلمان! ای بنده الله! اینجا یک یهودی پشت من است ، بیا و او را بکش. » (متفق علیه)

پس درختان و سنگ ها، مسلمانان را به سوی یهودیان راهنمایی میکنند و آنان را به مسلمانان نشان میدهند، میگویند : «ای بنده الله» ، «ای مسلمان» ، او را با نام بندگی الله و دین اسلام میخوانند ؛ و پیامبر صلی الله علیه وسلم نیز میفرمایند: «مسلمانان با یهود مبارزه میکنند.»، نفرمودند عرب ها، بلکه مسلمانان را یاد کردند.

به این ترتیب میگویم:

ما هرگز نمیتوانیم با نام عربیت و قومیت بر یهودیان پیروز شویم، هرگز پیروز نمیشویم مگر با نام اسلام! اگر کسی قبول ندارد این قول الله متعال را برایش میگویم:

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ [الأنبياء:105]

«و به راستی بعد از ذکر ( تورات) در زبور نوشتیم که:« زمین را بندگان صالح من به ارث خواهند برد»

پس الله متعال میراث زمین را برای بندگان صالحش وعده داد، و آنچه ذکرش آمد مثل لازم و ملزوم است به گونه ای که اگر صلاح در دین باشد میراث بردن زمین هم هست، و اگر نباشد آن هم نیست. (یعنی فتح و پیروزی و به ارث بردن زمین در گروه میزان بندگی و قدرت ایمان ما است) پس اگر بندگان صالح الله متعال شدیم پس زمین را هم به آسانی به ارث میبریم ، و نیازی به این همه مشقت، ناراحتی، سختی ها و کلام های طولانی ای که هیچ پایانی ندارد نیست!. مسئله فلسطین را حل میکنیم با نصرت الله متعال و خواست او ، که هیچ کس غیر او نمیتواند آن را آسان گرداند!

و ما میدانیم که مسلمانان، فلسطین را در زمان اوج قدرتشان مالک نشدند مگر با اسلام، و همینطور بر مدائن پایتخت امپراطوری فارس و نه بر پایتخت روم و نه هم بر قبطی ها مگر با اسلام.

به همین خاطر لازم است که جوانان ما خوب و صحیح بدانند که پیروزی امکان پذیر نیست مگر با نام حقیقی اسلام؛ نه اسلام هویتی و نه اسلام شناسنامه ای و تذکره یی!


از علامه محمد بن صالح العثیمین رحمه الله تعالی

تفسير سورة البقرة لابن عثيمين ( ١ / ١٦٩-١٧٠ ).

مترجم : عزیز الله حفیظ

 

نمایش بیشتر

المفلحون

عزیزان گرانقدر: لطفاً این سلسله ی مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

یک دیدگاه

  1. خیلی زیبا بود. ممنون. نام حقیقی اسلام. ای کاش زودتر به این مطلب میرسیدم. اسلام خدا. خدای خوبم. منو ببخش اگر رهایت کردم و سپاسگذارم که دوباره منو بازگرداندی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید