عقیده و فقه

نوشتن آیات قرآنی بر روی سنگ قبرها توهین به قرآن است

متاسفانه در نتیجه جهل به امور دین و رواج یافتن بدعت و سنت غلط در بین مسلمانان در بسیاری قبرستان های کشور دیده می شود که بر روی سنگ قبور آیاتی از کلام الله مجید حک شده است که متاسفانه در وقت رفت و آمد مردم مورد بی حرمتی قرار می گیرد و در بعضی مواقع دیده شده که آیات قرآن در زیر پای عابرین قرار گرفته است که این پدیده باعث تاسف و تاثر هر مسلمانی می گردد. در حالی که نوشتن آیات قرآن بر روی سنگ قبرها هیچ توجیه شرعی نداشته و نه فایده ای به مرده می رساند.

البته احترام به قرآن کریم به حدی در شریعت مورد تاکید و اهمیت قرار گرفته است که فرد ناپاک و بی وضو حق لمس آنرا ندارد. چه رسد به اینکه در قبرستان، جایی که احتمال زیاد گشت و گذار حیوانات و یا بول نمودن آنها است.

الله متعال قرآن کریم را برای انسانهای زنده فرستاده است تا دستور و قانون زندگی آنها باشد نه اینکه در عزا داری برای مرده ها خوانده شود و یا بر سر قبرهای شان نوشته و نصب گردد.

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید