كسي كه به نيت شفاء يابی به زيارتگاها و قبرها سفر میكند
هر كسی كه به نيت شفاء يابی به زيارتگاها و قبرها سفر میكند الله متعال جنت را بر او حرام میگرداند و جايگاهش را در آتش دوزخ تعيين میكند
يكي از هموطنان سوال نموده:
مريض هستم مردم برايم گفتند كه بايد در يكی از زيارتگاها شهر كراچي پاكستان بروم و خود را بغلطانم شفا مییابم شما مرا راهنمایی كنيد كه بروم يا نه؟
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد،،
رفتن به زياتگاها و قبرها به نيت شفاء يابی از مرض شرک آوردن به الله متعال است زيرا تنها الله متعال بندگان خود را شفاء نصيب ميكند و مرده ها فايده و نفع و نقصان به كسی نمیتوانند برسانند و اگر چنين ميبود خودشان در زير خاک نمی خوابيدند..
اين اعتقاد نه تنها شرک است بلكه شرگ برزگ وكلان ومغلظ است كه جایگاه كسي را كه اين اعتقاد را دارد الله متعال در دوزخ تعييين كرده وفرموده است: ” إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ الجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ” هر كسي كه به الله متعال شرک مياورد واو را به وحدانيت نمي شناسد وشفا يابي خود را در زيات رفتن مي بيند الله متعال جنت را بر او حرام گردانيده وجايگاه ابدي اش را در دوزخ تعييين كرده.
وكسي را نمیبخشد و مغفرت نميكند كه شرك آورده باشد به او تعالى و هركسی شرك ميآورد در گمراهی بزرگ قرار دارد : إنَّ اللهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا “.
وشرك آوردن را ظلم برزك در حق خود دانسته است ” إن الشرك لظلم عظيم“.
وفرموده است كه كسي در الوهيت و ربوبيت او تعالى شرک میآورد همه عبادات و اعمال نيك او از بين میرود و محو میشود در نتیجه شرك آورد: ” لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الخَاسِرِينَ “.
رسول الله صلى الله عليه و سلم شرك آوردن و زيارت رفتن را بخاطر بر آورده شدن حاجات و طلب شفا يابی شرك دانسته و از هفت گناه بزرگ انسان را به دوزخ سوق میدهد حساب نموده و فرموده است: ” اجتنبوا السبع الموبقات – يعني المهلكات – قلنا: وما هن يا رسول الله؟ قال: الشرك بالله، والسحر، وقتل النفس التي حرم الله إلا بالحق، وأكل الربا، وأكل مال اليتيم، والتولي يوم الزحف، وقذف المحصنات الغافلات المؤمنات”