امراض ساری در جامعهجامعهسحر، جادو، تعویذ، کهانت، تنجیم و فال بینی

علاج چشم بد، و یا چشم زخم

بخش 30 سحر، جادو، تعویذ، کهانت، تنجیم و فال بینی

(بخش سی ام و آخر):

علاج چشم بد، و یا چشم زخم

بالاخره، به آخرین بخش مضمون رسیدیم.

در آخرین بخش، راه های علاج چشم بد، و یا چشم زخم و یا چشم زدگی را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنم، اما قبل از علاج چشم زدگی، میخواهم فرق میان حسادت و چشم زخم و یا چشم زدگی، و چشم شدن و یا چشم زخم توسط جنیات را خدمت شما عزیزان شرح دهم.

فرق میان چشم زدگی و حسادت:

۱- حسد عام است هم شامل چشم زخم می‌شود هم شامل انواع دیگر حسد. از این رو در سورۀ فلق می‌خوانیم:

﴿وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ۵﴾ [الفلق: ۵].

که ضمناً از شر چشم زخم نیز، پناه ‌می‌خواهیم. و این بیانگر اعجاز و بلاغت قرآن است.

۲- حسادت از بغض و کینه سر چشمه می‌گیرد و حسود، آرزوی زوال نعمت از کسی می‌کند که به او حسادت می‌ورزد. اما چشم زخم از پسندیدن و نیک و بزرگ پنداشتن چیزی صورت می‌گیرد. پس حسد و چشم زخم، از نظر منبع و سر چشمه فرق می‌کنند، گر چه ضرر و زیان هر دو یکی است.

۳- حسد ممکن است قبل از حصول نعمت اتفاق بیفتد ولی چشم زخم چنین نیست و همیشه بعد از حصول نعمت اتفاق می‌افتد.

۴- حاسد نسبت به خود و اموال خویش، حسادت نمی‌کند اما چشم زخم ممکن است خود شخص و اموالش را نیز در برگیرد.

۵- حسد فقط از انسان‌های ناباب اتفاق می‌افتد اما چشم زخم، ممکن است از انسان‌های صالح ونیک، اتفاق بیفتد. چنانکه سهل بن حنیف توسط عامر بن ربیعه که از اهل بدر بود چشم زخم خورد.

شایسته است که هر گاه انسان مسلمان چیزی را دید که تحسین بر انگیز بود، برای آن دعای برکت بکند. چنانکه رسول کریم صلی الله علیه وسلم به عامر،گفت:

﴿چرا برای او دعای برکت ننمودی؟﴾

همچنان، قابل یاد آوری است که:

انسان‌ها گاهی در اثر چشم زخم جن‌ها، دچار مشکل می‌شوند. از این رو لازم است که هنگام بیرون آوردن لباس و نگاه کردن به آئینه، ‌بسم الله گفته شود. زیرا نام الله سبحانه و تعالی پناهگاه بزرگی است.

از ابو سعید خدری رضی الله عنه روایت است که:

«كَانَ رَسُولُ اللَّهِ يَتَعَوَّذُ مِنْ عَيْنِ الْجَانِّ ثُمَّ أَعْيُنِ الإِنْسِ فَلَمَّا نَزَلَتِ الْمُعَوِّذَتَانِ أَخَذَهُمَا وَتَرَكَ مَا سِوَى ذَلِكَ» (سنن ابن ماجه)

«رسول الله صلی الله علیه وسلم ، از چشم زخم جن‌ها و انسان‌ها به خدا پناه می‌برد، و پس از نزول معوذتین، همین‌ها را می‌خواند و دعاهای دیگر را ترک نمود».

و عن أم سلمةل أن النبي ص رأى في بيتها جارة في وجهها سفعة سوداء فقال: «استَرقوا لها فَإن بِها النَظرَة». (فتح الباری، شرح صحیح البخاری)

«از مادرمان ام سلمة (رض) روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم در خانه اش کنیزکی را دید که در چهره‌اش نشان سیاهی بود، فرمود: بر او رقیه بخوانید، زیرا به او چشم زخم جن‌ها خورده است».

راه های علاج چشم زخم و یا چشم خوردگی:

دانلود رایگان اپلیکیشن مفلحون

۱ـ غسل کردن:

چشم کننده، در ظرفی غسل بکند، سپس آن آب‌ را بر روی کسی که چشم زخم خورده است، بریزند، ان‌شاءالله شفا خواهد یافت، چنانکه از امامه فرزند سهل روایت است می‌گوید:

پدرم جامۀ خود را در آورده و در وادی خرار غسل می‌کرد. نظر عامر بن ربیعه بر او افتاد و چون سرخ و سفید بود، عامر گفت: تا کنون کسی را به زیبائی او ندیده بودم حتی دختر باکره و پرده نشینی هم مثل او ندیده‌ام!

بلافاصله سهل در جا تب گرفت، و تبش شدت پیدا کرد، و به رسول الله صلی الله علیه وسلم خبر دادند و گفته شد که چنان تب دارد که سرش را نمی‌تواند بلند کند.

آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود:

شما کسی را متهم می‌کنید و به او بد گمان هستید؟

گفتند: عامر بن ربیعه.

آنحضرت صلی الله علیه وسلم او را فرا خواند و بر او خشم گرفت. و فرمود: چرا شما برادرتان را می‌کشید، چرا به او تبریک نگفتی، و ما شاء الله نکردی، برای او غسل کن.

عامر صورت و دست و آرنج‌ها و زانوها و سر پاها و قسمت داخل شلوار خود را در ظرفی شست، سپس آن‌ها را از پشت بر سهل پاشید همان لحظه سهل بهبود یافت.

ابن العربی در مورد قسمت‌های داخل ازار، می‌گوید:

ظاهراً مراد حصه هائی از پاها است که ازار پوشیده شده‌اند.

کیفیت غسل مورد نظر:

ابن شهاب زهری می‌گوید،این غسل را علماء اینطور تعریف کرده‌اند:

ظرفی پر از آب پیش روی کسی که چشم کرده است قرار بدهند. با کف دستش آب بردارد و دهانش را در آن بشوید. سپس آب، بردارد و چهره‌اش را در آن بشوید. سپس با دست چپ، آب بردارد و روی دست راست بریزد. بعد از آن با دست راست بردارد و روی دست چپ بریزد. سپس بهمین ترتیب آرنج دست راست و چپ را داخل آن بشوید. سپس با دست چپ آب بردارد و روی پای راست بریزد وسپس با دست راست بردارد و روی قدم پای چپ بریزد. سپس به همین ترتیب زانوی پای راست و چپ را در آن بشوید. سپس از قسمتی از درون ازارش را در آن بشوید. آنگاه آب‌ها را از پشت یکباره بر روی بیمار بپاشد.

مشروعیت این نوع غسل:

۱- «‌اَلْعَيْنُ حَقٌّ وَلَوْ كَانَ شَيْءٌ سَابَقَ الْقَدَرَ سَبَقَتْهُ الْعَيْنُ وَإِذَا اسْتَغْسَل أحَدُكم فَليغتسِل» (مسلم)

رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«چشم زخم حق است و اگر چیزی از تقدیر سبقت
می‌گرفت چشم بود. هر گاه از شما خواسته شد که غسل بکنید بپذیرد».

۲- و عن عائشة رض قالت: «كان يؤمَر العائن فَيَتَوضأ ثُمَّ يَغْتَسِلُ مِنه المَعين» (ابو داود)

از عایشه (رض) روایت است می‌گوید:

«در زمان رسول الله صلی الله علیه وسلم، به کسی که چشم کرده بود، دستور داده می‌شد که وضو بگیرد، آنگاه کسی که چشم زخم خورده بود، با‌ آن غسل می‌کرد».

روش دوم برای علاج چشم زخم:

دست را بر سر کسی که چشم زخم خورده است بگذار و این دعا را بخوان:

«بِسْمِ اللَّهِ أَرْقِيكَ، اللَّهُ يَشْفِيكَ مِنْ كُلِّ دَاءٍ يُؤْذِيكَ، مِنْ شَرِّ كُلِّ نَفْسٍ أَوْ عَيْنٍ حَاسِدَةٍ، اللَّهُ يَشْفِيكَ».

«به نام الله بر تو رقیه می‌خوانم. خدا تو را از هر دردی که موجب آزارت ‌می‌باشد شفا دهد. و از هر حاسد وچشم زخم نجاتت دهد».

روش سوم برای علاج چشم زخم:

دستت را برسر کسی که در اثر چشم زخم مریض است بگذار و این دعا را بخوان:

«بِسْمِ اللَّهِ يُبْرِيكَ وَمِنْ كُلِّ دَاءٍ يَشْفِيكَ وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ وَشَرِّ كُلِّ ذِي عَيْنٍ».

«بنام الله که نجاتت می‌دهد و از هر دردی شفایت می‌بخشد، و از شر حاسد وقتی که حسد بورزد، و از شر چشم، نیز نجاتت می‌دهد».

روش چهارم برای علاج چشم زخم:

دستت را بر سر بیمار بگذار و دعای ذیل را بخوان:

«اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ أَذْهِبِ الْبَاسَ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لا شِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ شِفَاءً لاَ يُغَادِرُ سَقَمًا»

روش پنجم برای علاج چشم زخم:

دستت را بر جائی که درد می‌کند بگذار و سوره‌های: اخلاص و فلق و ناس را بخوان!

روش ششم برای علاج چشم زخم:

ظرفی پر از آب را حاضر کن و معوذات را بر آن بخوان سپس دعای ذیل را سه مرتبه تکرار کن:

«الَّلهم ربَّ النَّاس أَذْهِبِ الْبَاْسَ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لا شِفَاءَ إِلا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لا يُغَادِرُ سَقَمًاُ».

و همچنین این دعا را سه مرتبه بخوان:

«بِسْمِ اللَّهِ أَرْقِيكَ، وَاللَّهُ يَشْفِيكَ مِنْ كُلِّ دَاءٍ يُؤْذِيكَ، مِنْ شَرِّ كُلِّ نَفْسٍ أَوْ عَيْنٍ حَاسِدَةٍ، اللَّهُ يَشْفِيكَ».

بعد آب ظرف را بر سر مسحور، یکباره از پشت سرش طوری بریز که به همه جسدش برسد. به حکم الله سبحانه و تعالی شفا خواهد یافت.

این بود آخرین بخش مضمون (سحر، جادو، کهانت، تنجیم و راه های علاج آن).

مطالعه ی سلسله ی مضامین امراض ساری در جامعه را، از این صفحه فراموش نکنید!

عزیزان گرانقدر:

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

نمایش بیشتر

احمد جاوید عارفی

نویسنده: استاد احمد جاوید عارفی

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام و روز بخیر
    زندگی ما براثر چشم زخم و‌حسادت فامیل و همسایه به جهنم تبدیل شده
    ۴تا خواهریم مه مجردیم

    رزق وروزی نداریم
    مدام باهم دعوا میکنیم
    از چشم همه افتادیم

    زیباهستیم ولی در چشم خود و دیگران خار هستیم

    از ۲۸ سال تا ۴۵ سال سن داریم

    تورو خدا ب داد مابرسید

    عمه ها و خاله ها و همسایه های خیلی حسودی داریم

  2. مثبت فکر کنید و فقط از قران کمک بگیرید و نماز .
    دعا نویس و اینا واقعیت نداره .
    من کلی پول دادم به دعا نویس هیچ و پوچ.

  3. سلام من یک مسئله برام پیش اومده در تلگرام وارد یک کانال شدم مربوط به علم اعداد ، نمیدونستم طلسم و اینا چیه و چجوریه برای همین رفتم پیویه ادمینش و اسمم و سال و روز و ماه تولدم رو گفتم و یکم حرف زدیم در مورد علم اعداد و حرف رسید به اینکه گفت اگر ۲ تا مشتری پیدا کنم که انگشتر موکلدار بخوان نصف پولش تو حسابمه و گفت اگر باور نمیکنی ی انگشتر و نخ قرقره بیار منم ی انگشتر اوردم و با مشخصاتش گفتم بهش بعد نخ و بهش گره زدم و گرفتم دستم و اون چرخوندش و به سمت چپ و راس بردش ، در اون حین من خیلی سردم بود به لرزه افتاده بودم ولی دست و پام عرق کرده بود فراوان ، بعد بهش شک گردم و گفتم اینکارو چجوری کردی گفت با اعداد من بلاکش کردم ، و یکم تو نت تحقیق کردم فهمیدم موکل یعنی جن و تمام مقاله های شمارو خوندم و هیچ کدوم از علائمی که گفته بودید رو نداشتم خداروشکککککر یکم خستگی و بیحالی دارم ولی بنظر نمیاد بخاطر جن باشه و دست و پام هم یخ میکنه و هم زمان عرق میکنه اما قبل از این جریانات هم اینجوری بودم ولی اون انگشتر ها (2تابود) غیب شدن میگردم پیدا نمیشن و میترسم که جن در بدنم باشه یا تو خونمون بنظرتون چیکار کنم که بفهمم هست یا نه تروخخخددداااا کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید