عقیده و فقهمنتخب

تصاویر غیر واقعی و نادرست از قبر پیامبر صلی الله علیه وسلم در صفحات اینترنت

بعضی از تصاویر منسوب به قبر پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم که در صفحات اینترنت دیده می شود عاری از صحت است. بلکه این تصویرها عموما از قبرهای منسوب به افرادی است که فرقه های قبر پرست آنرا مقدس دانسته و به نشر رسانده اند تا خرافات خودشان را صبغۀ دینی بدهند.
البته به چند دلیل دروغ بودن تصاویر قبر منسوب به قبر پیامبر صلی الله علیه وسلم برای ما ثابت می گردد:

1) اختراع کامره

اینکه در خلال دو قرن گذشته که کامره اختراع گردید کسی به حجره عایشه رضی الله عنها که رسول کریم صلی الله علیه وسلم و ابوبکر صدیق و عمرفاروق رضی الله عنهما در آن دفن اند وارد نشده است تا از آن عکس برداری کند.

کامره
2)قبري را كه مرتفع بود با زمين برابر و هموار كنید

رسول کریم صلی الله علیه وسلم علی رضی الله عنه را بسوی منطقه ای فرستاد و دستور داد که «هر مجسمه و تصويري را كه در خانه اي ديدي آنرا از بين ببر و هر قبري را كه مرتفع بود با زمين برابر و هموار كن». صحیح مسلم (969)

3) صفت قبر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم )

در مورد صفت قبر پیامبر اکرم و دویار با وفای شان از قاسم بن محمّد (برادر زادۀ عایشه رضی الله عنها) روایت است که گفت: «بر ام المؤمنین عايشه رضی الله عنها وارد شدم، و به او گفتم: اى مادر، قبر پيامبر (صلى الله عليه و سلم) را براى من آشكار كن، او سه قبر را آشكار نمود كه نه از زمين مرتفع بود و نه به زمين چسبيده بود و روى آن (قبور) با بطحاء (سنگ‌ريزه) سرخ رنگ پوشيده شده بود». سنن ابو داود (1712)

4) نهی از زینت دادن قبر

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم از زینت دادن قبر (با سنگ رخام مرر و غیره، و هر گونه نوشتن، چه آیات قران کریم باشد ( نوشتن آیات قرآن در قبر ها اینجا بخوانید )  و چه نوشتن نام و نشان و تاریخ وفات مرده، همه) منع فرموده اند، در حدیثی که جابر رضی الله عنه آنرا روایت نموده فرمود:

«نَهَى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- أَنْ يُجَصَّصَ الْقَبْرُ وَأَنْ يُقْعَدَ عَلَيْهِ وَأَنْ يُبْنَى عَلَيْهِ». صحيح مسلم(970) «رسول الله صلی الله علیه وسلم از گچ كاري قبر، نشستن روي آن، از ساختن بنا (اطاق وگنبد) روي قبر منع فرموده است». زیرا در چنین کارها غلو و زیاده روی در حق مخلوق و وسیله ای بسوی شرک است.

5) ارتفاع قبر

علمای مذاهب اهل سنت رحمهم الله فرموده اند که ارتفاع قبر بیشتر از یک وجب نباشد، و نباید غیر از خاك هاي خود قبر، خاکی دیگری بر آن اضافه گردد تا از حد جایز بلندتر نشود.
قریب الله مطیع 4-3-1437هـ مدینه منوره

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

‫10 دیدگاه ها

  1. جهان سپاس از معلومات شما موفق باشید در تمام عرصه های زندگی و دور از گزند های روز گار …….

  2. خدا خوار و ذلیلتان کنه که رسول خدا رو خوار کردید

    تبرک جستن از قبر رسول رو بهش میگید پرستیدن قبر ؟

    خاک برسرتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید