مسائل روز

ای زندۀ پا برجا! از رحمت تو درخواست ياری می كنم

ابن کثیر رحمه الله در تاریخ البدایه می فرماید: وقتی ظلم و طغیان مأمون الرشید بر علما از حد گذشت مخصوصا آزار و اذیت وی به امام احمد بن حنبل رحمه الله و طول قیدش در زندان؛ امام احمد شبی زانو زد و دست به دعا شد و روبسوی آسمان کرد و گفت: (سيدي غر حلمك هذا الفاجر حتى تجرأ على أوليائك بالضرب والقتل ، اللهم فإن يكن القرآن كلامك غير مخلوق فاكفنا مؤنته)

پروردگار من! سید من! صبر و بردباری ات این فاجر را فريب داده است تا جایی که بخود جرأت داده تا بر اولیای تو ظلم و ستم و قتل را روا بدارد، پروردگارا! اگر قرآن کریم کلام توست و غیر مخلوق است، پس تو برای ما کافی شو و سختی و شدت این طاغی را از ما دور کن.
سوم حصه شب بود که گشایش الهی فرارسید و ندا دهنده صدا زد وگفت: مأمون درگذشت. امام احمد فرمود: باشنیدن خبر هلاک مأمون بسیار خوش و شادمان شدیم.

برادر و خواهر مسلمان! راه و چاره ای جز دعا به برادران ما در سوریه نداریم، بیایید دست به دعا شده دعای امام احمد را بر طاغی و ظالم سوریه -بشار الاسد- و یاری دهندگانش، بسوی ذات قادر و توانا بفرستیم، امید است باسرنگونی این جبار متکبر دل های غمگین و رنجدیده مسلمانان سوریه و جهان شاد گردد.


رسول اکرم صلی الله علیه و سلم در مورد دعای مسلمان به برادران مسلمانش می فرماید: (….. همانا دعای سایر مسلمانان به دیگر برادرانشان، ازعقب آنانرا احاطه و حمایت می کند). سنن ترمذی ( 2658)، سنن ابن ماجه ( 222).

 

گفتی است برخی از علمای معتزله به دربار مأمون راه یافته بودند و او را به عقیده مخلوق بودن کلام الله قانع نموده بودند، عقیده ای بود برخلاف اعتقاد اهل سنت و جماعت برگرفته از قرآن و سنت و اجماع صحابه.

قریب الله مطیع 24-7-1437هـ

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید