اسلامسعادت

الله متعال زیباست

الله متعال زیباست

یکی از اسمای حسنای الله متعال «‏‏جميل» ‏است. چنانکه پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرموده است: «الله متعال زيباست و زيبايى را دوست می دارد» صحیح مسلم(91).

همه زیبایی های دنیا و آخرت از آثار صنع اوست، پس زیبایی آن ذاتی که همه زیبایی ها آفریده و از او صادر شده چگونه خواهد بود!!

آری! الله تعالی جمیل و زیبا و ارجمند و با عظمت است… پروردگارا ! از تو لذت نگاه به وجه کریم تو و شوق دیدار تو را می خواهیم.

الله تعالی زیباترین نام ها و زیباترین صفات را دارد:

زیبایی کامل نامها و صفات، و زیبایی کمال مطلق از آن الله تعالی است. «ذاتی که هرچیزی را به نیکوترین (وجه) آفریده است» السجده: 7.

زیبایی هستی دلیلی بر زیبایی و ارجمند بودن خالق آنهاست. عقل ها به جمال او نمی رسند و ذهن آدمی از فهم وصف او ناتوان است. رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «من ثنای تو را شمار کرده نمی توانم آن چنان که تو خودت بر ذات مقدس خود ثنا گفته ای». صحیح مسلم(486)



 

یقینا الله جمیل و زیباست… زیبایی آفریده ها را او بخشیده و گمان نیکو به او را خودش عطا کرده است.

الله تعالی

قرآن کريم همواره از زیبایی های طبيعت و شناخت آن سخن مي گويد: از زیبایی آسمان، زیبایی زمين، زیبایی خورشيد، زیبایی ماه، زیبایی ستارگان، زیبایی ابرهاي باران زا و ابرهاي غير باران زا، زیبایی ريزش فراوان آب از آسمان، زیبایی روئیدن گياهان، زيبايي هاي نور، جلوه هاي گوناگون رنگ و وزش باد و…..

پس ای جمیلی که جمال و زیبایی را دوست داری، قلوب ما را با ایمان زیبا کن و به اخلاق و قلوب و ظاهر ما زیبایی ببخش.

فرضا اگر همه زیبایی های مخلوقات باهم یکجا شوند هرگز به زیبایی الله تعالی نمی رسند و قابل مقایسه هم نیستند، مانند چراغی که در برابر قرص خورشید قرار بگیرد (و لله المثل الاعلی).

رسول کریم صلی الله علیه وسلم از درخشش زیبایی اوتعالی این چنین خبر می دهد:

«حجاب او نور است، اگر آن را از چهره خود بردارد، پرتو روى او تمام مخلوقاتش را كه چشمش به آن ها مى افتد خواهد سوخت». صحیح مسلم (79)

پس جمیل و زيباست آن ذاتی که زيبايى و جمال را دوست می دارد.

نمایش بیشتر

قریب الله مطیع

وی در سال ۱۹۶6م در ولسوالی چهاردهی ولایت کابل چشم به جهان گشود، بعد از اتمام مرحله ثانوی در لیسۀ حبیبیه، تحصیلات عالی خود را نخست در انستیتوت عالی تربیه معلم در شهر پشاور، سپس در سال (1989) عازم عربستان سعودی شد و به فاکولتۀ شرعیات دانشگاه اسلامی مدینه منوره پیوست، پس از فراغت در سال (1993)، مدت ده سال در یکی از مراکز آموزش و پرورش فرزندان کشورش مقیم مدینه منوره مشغول تدریس بود و از سال (2005) به این طرف در عرصه های تألیف و ترجمه و تحقیقات علمی، و همکاری با مؤسسات و سایتهای دعوتی و شبکه های تلفزیونی اهل سنت مشغول می باشد. ادامه سوانح..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید